Az vagy, amit megeszel!

jóga étrend, jóga táplálkozás, jóga receptek

A jógát, ha magasabb szinteken akarjuk gyakorolni, akkor érdemes azon elgondolkodnunk, hogy hozzáigazítjuk a táplálkozásunkat is, hiszen a mondás itt különösen érvényes, hogy:

“Az vagy amit megeszel. “
Az első alapelvek egyike, az erőszaknélküliség, ezért fontos a húsnélküli táplálkozás.

Természetesen itt azért figyelembe kell venni, hogy olyat egyél, amire a szervezetednek szüksége van. Itt fontos, hogy megkülönböztessük azt amit a szemünk kíván, mi az amit a szánk kíván és melyek a testünk által kívánt dolgok. Ha ezeket figyelembe vesszük így lehetséges, hogy nagyon ritkán előfordul némi bűnözés, azonban az biztos, hogy folyamatosan nem szabad ezeknek a vágyaknak engedni.

A jógához illő étkezési program egyszerű, friss ételekből tevődik össze, mely hozzásegít egészségünk megőrzéséhez. A tiszta (szattvikus) ételek növelik a vitalitást, energiát, valamint jóízűek, táplálóak, és könnyen emészthetőek. A tápanyagok öt kategóriába sorolhatóak: zsírok, fehérjék, vitaminok, szénhidrátok, és ásványi anyagok, valamint rostanyagok. Így a “helyes” jógatáplálkozás lakto-vegetáriánus, mely gabonákból, gyümölcsökből, zöldségekből, diófélékből, hüvelyesekből, magvakból, és tejtermékekből áll.

 

Nem ajánlott az ételek túlfőzése, vagy egyéb feldolgozása, mert az csökkenti a tápanyagok mértékét.
Lehetőleg ellenőrzött forrásból vásároljuk meg az ételeinket. A kemikáliázott, műtrágyázott, felfújt zöldségeket, gyümölcsöket amennyire csak lehet kerüljük. Igaz, hogy az étrendbe szerepelnek a tejtermékek, azonban ezeket mértékletesen fogyasszuk, ugyanis az ipari állattartásnak köszönhetően antibiotikumokat és különböző hormonokat juttatnak az állatok szervezetébe. Ezek az ételek biztosítják a napi energia szükségletet, növelik a teherbíró képességet és segítenek úrrá lenni a fáradtságon.

A fogyasztható ételekről kicsit bővebben

Gabona félék közül fogyasszunk például árpát, fényezetlen rizst vagy zabot. Ezek jót tesznek a fogaknak serkentik az emésztést és a kiválasztást. A gabonafélék tartalmazzák a szükséges szénhidrátokat, szintén tartalmazzák kb. felét azoknak az aminosavaknak, melyekből a fehérjék képződnek. A zabkorpának például koleszterinszintcsökkentő hatása van, és lúgosít is. Hüvelyesek, diófélék és magvak is magas fehérje tartalmú táplálékok, amelyek azért fontosak mert a fehérjék a szervezetünk építőkövei. A zöldség és gyümölcsfogyasztás feltöltik a testet vitaminokkal és energiával, antioxidáns hatásuk is magas. Fogyaszthatjuk őket tiszta 100%-os levek formájában is.

Ezek az ételek lenyugtatják az elmét, erősítik a belső békét legbelül és növelik a jógagyakorlatok hatásfokát is.

Közzétéve 2014-05-27 itt Jóga blog

Megosztom

jogadeb

A szerző: Debreceni Jóga Egyesület

A Debreceni Jóga Egyesület Zoltai Miklós vezetésével több évtizede segíti jógaoktatásával a debreceni embereket. A jógaórák és jógatanfolyamok nem csak az emberek testi, hanem lelki, szellemi és szocális fejlődését is szolgálják. Ha jógázni szeretnél, akkor pillanatok alatt jelentkezhetsz jógatanfolyamra, de ingyenes bemutató jógaórára is!
Back to Top

Oldalunk cookie-kat használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close