A jóga kortalan, időseknek is ajánlott!

jóga időseknek, jóga, jógatanfolyam nyugdíjasoknak

A jógában sok dolog mellett az egyik legjobb, hogy bármikor el lehet kezdeni!

A test és lélek karbantartása minden életkorban fontos. Erre pedig a legnagyszerűbb mód a
jóga gyakorlása, melynek következtében ismét mozgékonynak, frissnek és erősnek érezheti
magát az ember.

Nem az a cél, hogy görcsösen harcoljunk a korunk ellen, hanem a testünk újraélesztése és újrafelfedezése a lényeg.

Idősödő korban sok testi, és szervezeti változással is szembe kell nézni. Ilyen a gyengülő csontozat, hátfájás, izomgörcsök, magas vérnyomás, ízületi fájdalmak, inkontinencia, menopauza, aminek következtében felborul a hormonháztartás.

Ez a viharokkal teli időszak hangulatingadozással, sok belső feszültséggel jár. Ezeknek a változásoknak a kezeléséhez elengedhetetlen a fizikai és mentális stabilitás.
A különböző jógagyakorlatok a légzőgyakorlatokkal együtt jó érzéssel töltenek el és hangulatjavító hatással bírnak. A tökéletes csönd, mely kapcsán magunkra figyelünk, kisimítja az idegeket és megszünteti a feszültséget, ezáltal frissíti az elmét.

Az idősebb korosztálynak szóló jógagyakorlatok, csakis a résztvevők testi alkatának sajátosságaihoz mérten épülnek fel. A könnyű gerincbarát jógagyakorlatok (ászanák), végzésének hatásai rövid időn belül megmutatkoznak mind az izmok, a közérzet, és a szervek állapotában. Egy néhány tíz perces nyújtás és légzésgyakorlat akár otthon is elvégezhető, az asztmások és szívbetegek számára is kitűnő módszer tüneteik enyhítésére. Így bátran kijelenthetjük, hogy a jóga gyakorlása sok pozitív hatást eredményezhet, az azt gyakorló életébe, életkortól függetlenül.

A jógához nem szükséges előképzettség, biztonságos, olcsó és kíméletes módszer az idős test edzésére. Az idegeskedés és a magányosság helyett a jóga újrakezdést kínál.

A jóga pozitív hatásai idősödő korban:

A jóga valójában ott kezdődik, ahol az elme elcsendesedik. Harmóniát teremt és egyensúlyt, bármely korosztályban.

  • erősíti az immunrendszert
  • méregtelenít
  • oldja a stresszt, relaxál
  • aktiválja és harmonizálja a belső szerveket
  • javítja az emésztést
  • serkenti a vérkeringést
  • javítja az egyensúlyérzéket és a mozgáskoordinációt
  • normalizálja az idegrendszer és a hormonrendszer működését
  • frissíti az elmét, javítja a koncentrációt
  • életre kelti a gerincet
  • karbantartja az izmokat és az ízületeket
  • csökkenti az ízületi gyulladás fájdalmait

 

Közzétéve 2014-05-27 itt Jóga blog

Megosztom

jogadeb

A szerző: Debreceni Jóga Egyesület

A Debreceni Jóga Egyesület Zoltai Miklós vezetésével több évtizede segíti jógaoktatásával a debreceni embereket. A jógaórák és jógatanfolyamok nem csak az emberek testi, hanem lelki, szellemi és szocális fejlődését is szolgálják. Ha jógázni szeretnél, akkor pillanatok alatt jelentkezhetsz jógatanfolyamra, de ingyenes bemutató jógaórára is!
Back to Top

Oldalunk cookie-kat használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close